reklama

Slivkový páj (pie) a la Apetit

Ak by mi niekto položil otázku, bez akej potraviny si neviem predstaviť život, bolo by to asi ovocie. Ovocie pre mňa osobne totiž zahŕňa v sebe všetko najlepšie a zároveň najchutnejšie, čo môžete pre seba urobiť resp. čo môžete do seba dať. Je rovnako chutným doplnkom takmer ktoréhokoľvek jedla, nezameniteľnou prísadou a úžasným dezertom. Ak si dajme tomu, toto ovocie vychutnávate, len tak priamo zo stromu, stáva sa z toho gurmánsko-romantický zážitok, ktorému neodolá ani ten najzatvrdnutejší skeptik.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Dnes som si na mušku alebo lepšie do kuchyne zobrala slivky. Slivky sú krásne, voňavé a majú úžasnú farbu. Sú takým druhom ovocia, ktoré vieme v kuchyni použiť, okrem čerstvo odtrhnutých, v najrozmanitejších formách. Spomeniem napríklad lekvár, slivkové gule, slivkovú omáčku k divine, slivkový likér, slivovica a samozrejme nezabudnuteľné slivkové koláče. Jedným z takýchto vynikajúcich slivkových koláčov je aj slivkový „páj“ dovezený spoza veľkej mláky. Výhodou je rýchla a jednoduchá príprava. Na recept potrebujete:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

190g hladkej múky
2 lyžičky kryštálového cukru (dala som hnedý)
štipka soli
115g masla, chladeného nasekaného (kľudne dajte celé malé, veď 115g?!)
1 veľké vajce

Náplň:
70g figového džemu (určite môže byť aj iný, ktorý sa hodí so slivkami)
500g slivek (odkôstkovaných a nakrájaných na štvrťky)
štipka mletého (ja som rozdrvila v mažiariku) klinčeka (nemusí tam byť, ale je to super kombinácia a navyše úžasne z toho vonia byt J)
1 vajce na potretie
3 lyžice hrubého prírodného cukru (dala som len 2)


Rozmiešajte múku, cukor, maslo a soľ na mrveničku. Rozšľahajte v miske vajce s jednou lyžicou studenej vody, vlejte do masy a premiešajte. V miske vytvarujte na placku a zabaľte do fólie. Dajte aspoň na hodinu do chladničky. (Nikdy som to nedala na dlhšie, nemala som toľko času. :D)
Rúru predhrejte na 220 stupňov. Cesto rozvaľkajte na pečiacom papieri na kruh v priemere 30cm a preneste to celé (spolu s papierom) na plech. (Táto finta s vaľkaním na pečiacom papieri sa mi páči, šetrí čas a riad!) Pomažte ho figovým (alebo ako som spomenula, kľudne aj iným) džemom, ale nechajte 4cm od kraja voľné. Na džem rozložte slivky premiešané s klinčekom a 2 lyžicami cukru. Prehrňte cesto cez náplň, mierne pritlačte, aby sa záhyby zlepili, potrite rozšľahaným vajíčkom a poprášte zvyšným cukrom.
Pečte asi 35 minút, podávajte ešte teplý. Ako bonus môžete servírovať s vanilkovou alebo inou zmrzlinou prípadne pokvapkať čokoládovým, javorovým, alebo nejakým iným sirupom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tento koláč sa hodí práve na jesenné a zimné mesiace. Pretože slivky sú zásobárňou minerálov, ktoré nám v zime chýbajú. Okrem toho pridaný klinček Vás príjemne zahreje a ja Vám k tomu prajem, aby nielen na tele, ale aj na duši. Sladkému víkendovému maškrteniu zdar!

Katarína Makara

Katarína Makara

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Spojiť varenie-fotenie a písanie je to najlepšie, čo sa mi mohlo stať, tak sa s chuťou začítajte a vyskúšajte recepty na vlastnom jazýčku. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáČítanie s chuťouIntímne detaily

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu